MOTION TILL YSTADS KOMMUNFULLMÄKTIGE | Sverigedemokraterna i Ystad

MOTION TILL YSTADS KOMMUNFULLMÄKTIGE

Rätt till smärt och religiösfri död!

Vår värld är uppbyggd på att vi föder upp djur för mat och då ingår momentet slakt i detta och att då förespråka för en avlivning utan smärta står oss helt naturligt.

Visst, detta är ju självklart men ändå pågår det i stora delar av vår värld att djur tappas på sitt blod utan någon som helst bedövning. Vi jämställer detta med ett sjukt barbariskt beteende och inte nog med det utan vi tar in detta kött lagligt till oss. Detta gör att man ställer frågan om också Sverige sympatiserar med dessa barbarer? Vi Sverigedemokrater vill få slut på dessa slaktmetoder och det får man inte om man inhandlar dessa produkter.

Vi hade en ursprungsbefolkning här i Sverige som tog hand om sina djur som sina familjemedlemmar och försökte leva i symbios med den natur som vår skapare hade givit oss, för att det var deras överlevnad. Djuren hjälpte till på gårdarna på olika sätt och för en del så slutade det att de hamnade på tallriken, det var ju den ekologiska kretsgången för ett hårt arbetande folk. Här slaktade man vid behov som också var en försörjning för en del på denna tid, utan regelverk och en massa byråkrati. Landet var självförsörjande på baslivsmedel med denna grundsyn. Men vårt land är i en förändringsprocess och utav detta så sägs det att vi har det bättre när vi importerar det mesta vi konsumerar och samtidigt får vi ha en del av befolkningen hos arbetsförmedlingen som kostar a-kassorna m.fl. en slant. Och samtidigt stoppar vi omedvetet i oss dagligen av religiöst dödsplågat kött.

Det är väl dags att börja förändra! Sverigedemokraterna ger er nu chansen att ställa krav på livsmedelsupphandlingen. Kraven i upphandlingen omfattar antibiotikabruk, transporttider och slaktmetod.

Av detta ser vi det självklart:

-att Ystads kommun i sin livsmedelsupphandling ställer våra nationella djurskyddskrav vid inköp

-att motionen högprioriteras och handläggs skyndsamt