ÄLDREBOENDE FÅR GRATIS WIFI | Sverigedemokraterna i Ystad

ÄLDREBOENDE FÅR GRATIS WIFI

För en majoritet av Sveriges invånare är internet en självklarhet, men för äldreboende i Ystad har detta inte varit lika självklart.

Inom den kommunala verksamheten är tillgången till internet standard och likadant är det för personalen på Ystads äldreboende. Dock är det inte lika självklart för de boende här att vara uppkopplade mot internet.

Under förra kommunfullmäktigesammanträde ( 2017-10-19 ) tog vår företrädare och gruppledare inom Sverigedemokraterna i Ystad, Jan-Åke Isaksson, genom en motion upp att det även borde vara en självklarhet med fritt WIFI på Ystads kommuns äldreboende.

”- Det var när vi tog del av ett medborgarförslag som vi fick insikt i hur dåligt det var ställt” säger Jan-Åke Isaksson. ”Att kunna ta del av nyheter, vara i kontakt med nära och kära och göra vad helst som vem som helst gör online, det är argumenten för varför internet ska vara fritt även på äldreboenden” kommenterar Jan-Åke Isaksson.

Lokaltidningen, Ystad kontaktar kommunstyrelsens ordförande Kent Mårtensson (S) framhäver han att det i aktuell fråga finns en tvärpolitisk samsyn där även Socialdemokraterna, Moderaterna och Centerpartiet vill få till stånd en WIFI-finansiering.

”- I budgeten som föreslås i november inför 2018, finns en satsning på omkring 3 miljoner på gratis WIFI” säger Kent Mårtensson.

(sammanställt från Lokaltidningen, Ystad lördagen den 28 oktober 2017)

FÖR SVERIGEDEMOKRATERNA YSTAD:

Leif Olsson Svensson (SD)